HR

Aktualnosti

Objavljeno: 22.11.2010.

Mediji i odnos vjeroučitelja prema njima

U organizaciji Ureda Zagrebačke nadbiskupije za vjeronauk u školi i Agencije za odgoj i obrazovanje u subotu 20. studenoga je u prostorijama Nadbiskupijskoga pastoralnog instituta u Zagrebu održan prvi od četiri stručna skupa predviđena za vjeroučitelje Zagrebačke nadbiskupije i Bjelovarsko-križevačke biskupije. Zbog radioničkoga tipa seminara i ograničenoga broja sudionika, na skupu je sudjelovalo 120 vjeroučitelja osnovnih i srednjih škola.

Okvirna tema "Vjeronauk u društvenom i humanističkom području suvremene škole" konkretizirana je kroz temu medija i odnosa vjeroučitelja prema njima, kako u svakodnevnome životu kao kršćana, tako i u razredu kao vjeroučitelja.

Vjeroučiteljima je dobrodošlicu na skup izrazili dr. s. Valentina Mandarić uime Ureda Zagrebačke nadbiskupije za vjeronauk u školi i Mirek Hrvojić uime Katehetskoga ureda Bjelovarsko-križevačke biskupije. Uime Agencije za odgoj i obrazovanje pozdravnu riječ uputila je viša savjetnica za vjeronauk u školi Gordana Barudžija.

Predavači su o medijima govorili svaki iz svoga kuta i dugogodišnjega iskustva u izravnom radu na medijima i s medijima. Glavni urednik Glasa Koncila mons. Ivan Miklenić svoje je izlaganje temeljio na mogućnostima medijske manipulacije za koju mediji doista i imaju veliku mogućnost. Mediji su kao takvi stvarnost koju ne možemo izbjeći – okružuju nas sa svih strana (tisak, radio, televizija, Internet). Nije neobično stoga da mediji, odnosno moćnici koji stoje iza medija, nastoje nametnuti vlastiti pogled na stvarnost u kojoj živimo, a to je onda manipulacija – zloporaba medija.

Miklenić je istaknuo da moćnici – pojedinci ili skupine –putem medija nastoje vlastiti ideološki, gospodarski ili politički interes plasirati u širu javnost, a primjer gospodarske manipulacije je i oglašivačka industrija u koju se ulaže velik novac isključivo radi vlastitoga profita. Protiv medijske manipulacije, smatra predavač, može se boriti samo zdravokritičkim mišljenjem, a medijska neutralnost ne bi trebala biti izgovor za otupljivanje kritičnosti.

Doc. dr. Danijel Labaš stavio je težište na ulogu medija u odgoju i obrazovanju kroz prizmu stjecanja medijske pismenosti upravo kod vjeroučitelja, a da bi se učenicima omogućio kritički odnos prema medijima s kojima dolaze u doticaj. Predavač je istaknuo tri osnovne funkcije medija: informirati, formirati i zabaviti, te nasuprot fascinaciji medijima istaknuo razvoj kritičkoga i stvaralačkog duha. Osobit je naglasak stavio na dekonstrukciju stvarnosti koju mediji konstruiraju, pronalaženje komercijalnih implikacija, i značenje koje mediji daju; otkrivanje ideoloških i vrijednosnih poruka; društvene i političke implikacije; način na koji različiti mediji izvještavaju o istom događaju.

Nakon predavanja uslijedio je radionički dio stručnoga skupa. Četiri radionice vodili su urednik Maloga koncila Vojmil Žic, koji je radionicu naslovio "Vjerski dječji listovi kao pomagalo u vjeronaučnoj nastavi". Novinar i urednik magazina Prilika Branimir Stanić održao je radionicu "S retoričkim umijećem odgovoriti na svakodnevne izazove".

U radionici koju je vodio dipl. novinar i teolog Tomislav Šovagović radilo se na temu "Razlike u pisanju tekstova za novine, radio i televiziju. Izvještaji iz Biblije kao novinarska forma", dok je Ivan Uldrijan održao radionicu "Zašto je važan medijski odgoj i kako medijski odgajati koristeći medije u nastavi".

Tekst: IKA

Foto I. Uldrijan

Ispišite stranicu: