Slavljenički koncert u crkvi sv. Marka. Orguljaš Pavao Mašić izvodi djela Bacha i Messiaena
Povodom 20. obljetnice orguljaškog djelovanja u crkvi sv. Marka, orguljaš Pavao Mašić održat će u petak 3. svibnja u 20 sati, koncert u gornjogradskoj crkvi sv. Marka, u kojoj djeluje od svojih studentskih dana.
Slavljenički koncert bit će u znaku dva ciklusa velikana orguljske glazbe - Johanna Sebastiana Bacha (Kanonske varijacije na božićni napjev Vom Himmel hoch, da komm ich her, BWV 769) te francuskoga majstora 20. stoljeća, Oliviera Messiaena (La Nativité de Seigneur).
Koncert se održava u sklopu 21. Festivala sv. Marka, u crkvi sv. Marka, u kojoj Mašić djeluje kao glavni orguljaš i gdje nastavlja 660-godišnju bogatu tradiciju sviranja orgulja, koja se u toj povijesnoj crkvi kontinuirano bilježi još od 1359. godine.
Ulaz na koncert je besplatan.
Pavao Mašić, dobitnik nagrade Grand Prix Bach i nagrade publike na Bachovom natjecanju orguljaša u Lausanni (2006.), razvija uspješnu karijeru koncertnog orguljaša i čembalista. Raznovrsni interesi njegovog umjetničkog djelovanja obuhvaćaju repertoar baroka i romantizma — s naglaskom na opusima J. S. Bacha, te francuskih i hrvatskih skladatelja — koji, u kombinaciji s temeljitim istraživačkim radom, kao i konstantnom potragom za što izražajnijim interpretacijama, rezultiraju upečatljivim, virtuoznim i vrlo cijenjenim nastupima.
Nakon završenih studija glazbe u Zagrebu, nastavio je poslijediplomske studije orgulja u Lausanni kod Kei Koito, te čembala u Freiburgu kod Roberta Hilla. Jedan od najafirmiranijih hrvatskih glazbenih umjetnika svoje generacije, Mašić od 1999. djeluje kao glavni orguljaš crkve sv. Marka na Gornjem gradu u Zagrebu gdje nastavlja bogatu tradiciju sviranja orgulja koja se u toj povijesnoj crkvi kontinuirano bilježi još od 1359. godine. Usporedno djeluje u zvanju izvanrednog profesora na Muzičkoj akademiji u Zagrebu gdje razvija široku pedagošku djelatnost i odgaja nove generacije čembalista i orguljaša. Redovito koncertira diljem Južne Amerike, Rusije, Europe i Izraela (Bogota, Moskva, Sankt Peterburg, Perm, Basel, Lausanne, Budimpešta, Bratislava, Beč, Freiburg, Zaragoza, Porto, Jeruzalem, Betlehem, Nazaret, Tel Aviv).
Kvaliteta njegova umjetničkog djelovanja prepoznata je s više od 25 važnih inozemnih i domaćih nagrada (Ivo Vuljević, Kantor, Jurica Murai, Ivan Lukačić, Orlando, Porin, Milka Trnina, Nagrada grada Zagreba) među kojima se izdvajaju nagrade na međunarodnim natjecanjima orguljaša u Lausanni, Zaragozi i Puli, a jedini je hrvatski kandidat koji je sudjelovao na čuvenom svjetskom natjecanju orguljaša u St. Albansu (UK) u više od 50 godina njegova postojanja. Iza njega su mnoge značajne izvedbe: Šest partita i Umijeće fuge J. S. Bacha, integralne izvedbe orguljskih opusa J. S. Bacha, C. Francka i D. Buxtehudea (u suradnji s Antom Knešaurekom), koncerti za orgulje i orkestar Francisa Poulenca, Ante Knešaureka, Stjepana Šuleka i Silvija Foretića, kao i intenzivan rad na pripremi i tisku sabranih djela za orgulje Anđelka Klobučara.
Snima za Hrvatsku radioteleviziju i Croatiu Records; raznolika diskografija uključuje pet solističkih albuma ovjenčanih s ukupno 11 Porina, od čega su čak dva albuma: 1685. Bach, Handel, Scarlatti (2011.) i Bach: Umijeće fuge (2017.) proglašeni najboljim klasičnim albumima godine. Njegov recentni dvostruki album pod nazivom Franjo Dugan: Sabrana djela za orgulje po prvi put predstavlja čitav orguljski opus tog istaknutog skladatelja i orguljaša zagrebačke katedrale.