Održan stručni skup za vjeroučitelje: Praćenje i vrednovanje u nastavi
Zbog velikog broja vjeroučitelja koji sudjeluju u stručnom usavršavanju, u petak 19. travnja 2024. u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu u Zagrebu održan je posljednji od tri ista stručna skupa namijenjena vjeroučiteljima Zagrebačke nadbiskupije.
U ime organizatora okupljene vjeroučitelje pozdravila je prof. dr. sc. Valentina Blaženka Mandarić, predstojnica Ureda za vjeronauk i jedna od predavača, te u ime Agencije za odgoj i obrazovanje viši savjetnik gospodin Dalibor Adžić.
Prvo predavanje s temom Vrednovanje odgojno-obrazovnih procesa i ostvarenosti ishoda održao je dr. sc. Josip Šabić. Predavač je istaknuo usmjerenost procesa vrednovanja na ključne kompetencije kao preduvjet uspješnoga učenja, rada i života. Prezentirao je tri osnovna pristupa vrednovanju i ključna načela kvalitetnoga vrednovanja (pouzdanost, valjanost, pravednost, jasnoća, poticajnost, praktičnost i ekonomičnost, pozitivan utjecaj vrednovanja). Pažnju valja usmjeriti i na motivacijski vid vrednovanja za učenje, s naglaskom na učenikovo osvješćivanje učinkovitosti vlastitog učenja, kao i na razvoj kulture u kojoj i pogreška (loša ocjena) postaje prilika za učenje.
Prof. dr. sc. Valentina Mandarić govorila je u drugome predavanju na temu Vrednovanje u vjeronaučnoj nastavi - otvorena pitanja. Njeno je polazište da je vrednovanje sastavni dio nastave vjeronauka, a na umu uvijek treba imati dostojanstvo učenika u tom procesu, s idejom da se učeniku pomogne da pokaže najbolje što zna. Kriteriji vrednovanja pritom su vrlo važni kako bi se ocjena mogla obrazložiti. Sadržaj se može vrednovati, ali stavove i uvjerenja ne.
Osvrnula se na razine vrednovanja (vrednovanje kao učenje, vrednovanje za učenje i vrednovanje naučenoga) te ih stavila u korelaciju s elementima vrednovanja koji se koriste u vjeronaučnoj nastavi (znanje, stvaralačko izražavanje, kultura međusobnog komuniciranja).
Nakon predavanja održane su tri interaktivne pedagoške radionice (posebno za osnovnu i srednju školu) koju su vodili vjeroučitelji mentori i savjetnici dr. sc. Kata Lamešić i Tomislav Šegina za srednju te za osnovnu školu Katarina Pučar i Tamara Golan, te Marica Celjak i Ksenija Miškulin, koji su predstavili konkretne alate i metode koje vjeroučitelji mogu koristiti u vrednovanju u nastavi.
Ured za vjeronauk u školi