HR

Nadbiskup

1095.

Gorički arhiđakon Ivan svoj popis zagrebačkih biskupa nastavlja: „Ovoga (Duha) naslijedio je gospodin Bartolomej, možda u vrijeme istog slavnoga kralja Ladislava; ipak se njegovo ime ne nalazi u ispravama (in privilegiis) ili drugdje, možda stoga što su stare isprave Crkve izgubljene, kako je gore na početku rečeno“. Iz citata Ivanovih riječi proistječe da on nije imao nikakva pismena svjedočanstva o biskupu Bartolomeju.

Njegova je pretpostavka da je Bartolomej postao zagrebačkim nadbiskupom još u vrijeme kralja Ladislava, tj., do ljeta 1095. godine, kada je kralj umro. Oslanjajući se na Ivanovo mišljenje, svi stariji povjesničari Zagrebačke biskupije Bartolomeja su smatrali drugim po redu zagrebačkim biskupom. Jedino Baltazar Adam Krčelić sumnja u postojanje biskupa  Bartolomeja. Njegovu stavu pridružio se i Ivan Tkalčić. Nedostatak pisanoga povijesnog vrela o Bartolomeju ne mora značiti da on nije postojao, jer se u to vrijeme jako malo pisalo, sve se uredovalo usmeno. Još je manje za vjerovati da bi precizni kanonik Ivan pogriješio u svom zapisu.
 
Izvor: Dobronić, L. (1995) Bartolomej. U: F. Mirošević, ur. Zagrebački biskupi i nadbiskupi. Zagreb: Školska knjiga, str. 3.
Ispišite stranicu:
Ova stranica upotrebljava kolačiće
Nužni kolačići - omogućuju interakciju s uslugom ili internetskom lokacijom kako biste mogli pristupiti osnovnim značajkama za pružanje te usluge. Odnose se na zatraženu uslugu kao što je, npr. identifikator sesije trenutačnog posjeta.
Funkcionalni kolačići - omogućuju internetskoj stranici pružanje poboljšane funkcionalnosti i personalizaciju, npr. pamćenje jezika na kojem se prikazuje sadržaj stranica toga internetskog mjesta.
Statistički kolačići - omogućuju prikupljanje podataka u agregiranom obliku bez identificiranja samoga korisnika. Služe za praćenje ponašanja korisnika na internetskoj stranici u svrhu istraživanja tržišta i praćenja analitike. Ovi uvidi omogućuju internetskoj stranici poboljšavanje sadržaja i razvijanje boljih značajki koje unaprjeđuju korisnički doživljaj.
Marketinški kolačići - omogućuju prikupljanje informacija o navikama i ponašanju korisnika na internetskom mjestu radi objavljivanja relevantnih oglasa za korisnika usklađenih s njegovim interesima. Također se mogu koristiti i za mjerenje učinkovitosti neke kampanje.
Prihvaćam odabrane
Na ovoj mrežnoj stranci koriste se kolačići. Molimo Vas da pročitate Postavke kolačića ili ažurirajte postavke.
Prihvaćam sve