Objavljeno: 24.03.2015.
U organizaciji
Nadbiskupijskog pastoralnog instituta i Hrvatskog društva crkvenih glazbenika u subotu, 21. ožujka 2015. u dvorani „Vijenac“ Nadbiskupijskog pastoralnog instituta, održan je niz aktivnosti namijenjen voditeljima, orguljašima i članovima crkvenih zborova Grada Zagreba, te svima zainteresiranima.
Prvo je održana korizmena duhovna obnova, peta duhovna obnova u nizu u organizaciji NPI-a i HDCG-a, a zatim je uslijedilo predstavljanje monografije
Život obilježen križem i glazbenom umjetnošću: Matija pl. Ivšić (1894.-1963.), a nakon sv. mise u Zagrebačkoj katedrali održan je i koncert posvećen djelima Matije pl. Ivšića.
Korizmenu duhovnu obnovu obilježenu osnovnom temom – posvijestiti hod korizmenim vremenom – predvodio je prof. dr. sc. Marijan Steiner, DI. Svojim izlaganjem podijeljenim u tri dijela: duhovno pobožna razmatranja, objašnjenje mlakosti i opuštenosti čovjeka, bez ideala, kao duhovnog popuštanja i spuštanja, te odnos glazbe i liturgije, koji se najkonkretnije tiču onih koji sudjeluju u liturgijskoj glazbi, pater Steiner sproveo je nazočne kroz najopćenitija pitanja pa sve do najkonkretnijih primjera sa kojima se susreće crkveni glazbenik u korizmeno vrijeme, zaključivši da „Stvoritelju svega treba dati ono što je najljepše“ i, ako slavimo Boga glasom, te „ako je unutra duša, srce i pobožnost – to se osjeti!“.
Nakon kratke stanke uslijedilo je predstavljanje navedene monografije o Matiji pl. Ivšiću autora Tihomira Prše, Ruže s. Domagoje Ljubičić i Ines Fočić, za koju su još tekstove napisali i Jelena Blašković, Jelica Bojić, prof. mr. art. Miroslav Martinjak, Marija Ivšić, Vlatko Bilić i Mirko Pšag. Predstavljanje je vodio Tihomir Prša, prof. crkvene glazbe, koji je uz uvodne zahvale suradnicima i referentima iznio ukratko osnovne crte iz života i stvaralaštva Matije pl. Ivšića. Recenzent knjige prof. dr. sc. Slavko Slišković, profesor crkvene povijesti na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, govorio je o dispoziciji i važnosti ove monografije koja je Ivšića “otrgla zaboravu i predala javnosti“, uz želju da se nastavi istraživački rad.
Prof. mr. art. Miroslav Martinjak istakao je da ova monografija zaokružuje sjećanje na Ivšića, višestruko aktivnog i u pastoralnom kao i u crkvenoglazbenom radu, te objelodanjuje činjenice koje su zaboravljene, a koje je, 120 godina od njegova rođenja, na ovaj način vraćeno. Ines Fočić, prof. solfeggia i teorijskih predmeta, upoznala je prisutne sa glazbenim stvaralaštvom Ivšića izdvojivši neke karakteristične primjere pomoću kojih je objasnila Ivšićeve kompozicijskotehničke postupke te odnos teksta i glazbe u Ivšićevim vokalnim i vokalnoinstrumentalnim djelima. Valja spomenuti da drugi, od tekstovnog dijela opširniji dio monografije donosi izbor Ivšićevih skladbi i dragocjeni notni materijal prepisan i prilagođen za praksu. Skladbe su podijeljene u nekoliko kategorija, a odnose se na duhovne, tj. liturgijske zborske skladbe, solo pjesme, te dvije solističke orguljske skladbe.
Koncert koji je nakon sv. mise održan u Zagrebačkoj katedrali zvučno je „oživio“ šesnaest skladbi iz ove monografije i na taj način zaokružio u praksi sve ono o čemu je u izlaganju bilo govora. Na koncertu su nastupili udruženi zborovi: Biskupijski zbor Sisačke biskupije, Mješoviti župni zbor župe sv. Mateja iz Zagreba-Dugave i Collegium pro musica sacra, solistice: Iva Mihelić, sopran te mezzosopranistice Tihana Herceg Ivšić i s. Cecilija Pleša, orguljaši Milan Hibšer i Robert Jakica, a uz dirigente: Jelenu Blašković i Tihomira Pršu. Publika koja se u velikom broju okupila na ovom koncertu sa zadovoljstvom je dočekala i dodatak, zajednički zapjev navedenih zborova u izvedbi Ivšićevog osmeroglasnog moteta „Exsurge Domine“ za dvostruki mješoviti zbor.
TG