HR

Aktualnosti

Objavljeno: 24.05.2012.

Medijski djelatnici – nositelji nove evangelizacije

Susret župnih medijskih suradnika i crkvenih medijskih djelatnika kojim je na razini Zagrebačke nadbiskupije proslavljen 46. svjetski dan sredstava društvenih komunikacija održan je, u okviru inicijative Misije u gradovima, u srijedu 23. svibnja u Nadbiskupijskom pastoralnom institutu u Zagrebu.

Sudionike susreta, nakon Molitve medijskih suradnika, pozdravio je pročelnik Tiskovnoga ureda i moderator Nadbiskupskoga duhovnog stola Nedjeljko Pintarić, prenijevši i pozdrave zagrebačkoga nadbiskupa kardinala Josipa Bozanića. Istaknuo je kako se ovogodišnjim susretima na (nad)biskupijskim razinama pokušava "snagama koje sami prepoznajemo u našim crkvenim medijima dublje proniknuti onu istinu i ono poslanje na koje smo kao vjernici pozvani".

Na poruku pape Benedikta XVI. uz ovogodišnji Svjetski dan medija, koja upućuje na razmišljanje o šutnji i riječi kao putovima evangelizacije, osvrnuo se kroz izlaganje "Vrijednost šutnje u suvremenoj komunikacijskoj buci" o. Vinko Mamić. Istaknuo je kako poruka Svetoga Oca govori "o tome da tražimo odgovore na pitanja vremena tamo gdje ih možemo naći; ne u blještavilu ovoga svijeta, onome pojavnome. Ne reagirati na prvu informaciju, nego znati tražiti u šutnji, u sebi, da bi ta izgovorena i napisana riječ postigla svoju svrhu – otvorila srca ljudi". Naglasivši da je ključna riječ u novoj evangelizaciji bliskost, kazao je da se ona ostvaruje ravnotežom između šutnje i govora, te je upozorio kako je riječ uvijek čin i zato je važno što se govori i piše.

Budući da se uskoro bliži prva obljetnica pohoda pape Benedikta XVI. Hrvatskoj, na susretu je bilo riječi i o plodovima toga velikog događaja. Iz perspektive medijskoga praćenja Papina pohoda govorila je suradnica u redakciji službenoga portala Papina pohoda Hrvatskoj, papa.hr, Mihaela Pavičić, istaknuvši što bi se od tih iskustava moglo primijeniti i na svakodnevni "medijski život" Crkve.

O vrednovanju Papinih poruka iz župne je perspektive govorila Martina Kikić, župna suradnica Tiskovnog ureda iz župe BDM Kraljice apostola u Zaprešiću, iznijevši niz prijedloga za bolje medijsko djelovanje na župnim razinama.

Pomoćni zagrebački biskup mons. Ivan Šaško je izlažući o temi "Medijski djelatnici - nositelji nove evangelizacije" (cjelovito izlaganje pročitajte ovdje), progovorio o novoj evangelizaciji u svjetlu aktualne društvene, kulturalne, gospodarske, političke i religijske stvarnosti i ukazao na ulogu koju u tom kontekstu imaju mediji i medijski djelatnici. Naglasio je kako su "medijski djelatnici vjernici važna služba unutar vjerničke zajednice bez obzira rade li u katoličkim, javnim ili u privatnim medijima", dodajući da je njihova neizostavna odlika, kao nositelja evangelizacije, razumijevanje i komuniciranje – bez kojega nema zajedništva. Zaključio je kako mediji danas imaju prevažnu evangelizacijsku ulogu upravo u jačanju crkvenoga zajedništva te je okupljenima zahvalio što se ugrađuju u to zajedništvo i što ga novim sredstvima učvršćuju.

Pročelnik nadbiskupijskoga Tiskovnoga ureda Pintarić najavio je i pismo kardinala Bozanića koje će ususret Godini vjere biti upućeno svim te je prisutne upoznao s nacionalnim zahvalnim hodočašćem u Rim u Godini vjere, potaknuvši također na tješnju suradnju s Tiskovnim uredom.

Službeni je dio susreta završio Molitvom medijskih djelatnika Blaženoj Djevici Mariji, te neformalnim druženjem sudionika. (iu, gk, tuzg)

 

 

Ispišite stranicu:
Ova stranica upotrebljava kolačiće
Nužni kolačići - omogućuju interakciju s uslugom ili internetskom lokacijom kako biste mogli pristupiti osnovnim značajkama za pružanje te usluge. Odnose se na zatraženu uslugu kao što je, npr. identifikator sesije trenutačnog posjeta.
Funkcionalni kolačići - omogućuju internetskoj stranici pružanje poboljšane funkcionalnosti i personalizaciju, npr. pamćenje jezika na kojem se prikazuje sadržaj stranica toga internetskog mjesta.
Statistički kolačići - omogućuju prikupljanje podataka u agregiranom obliku bez identificiranja samoga korisnika. Služe za praćenje ponašanja korisnika na internetskoj stranici u svrhu istraživanja tržišta i praćenja analitike. Ovi uvidi omogućuju internetskoj stranici poboljšavanje sadržaja i razvijanje boljih značajki koje unaprjeđuju korisnički doživljaj.
Marketinški kolačići - omogućuju prikupljanje informacija o navikama i ponašanju korisnika na internetskom mjestu radi objavljivanja relevantnih oglasa za korisnika usklađenih s njegovim interesima. Također se mogu koristiti i za mjerenje učinkovitosti neke kampanje.
Prihvaćam odabrane
Na ovoj mrežnoj stranci koriste se kolačići. Molimo Vas da pročitate Postavke kolačića ili ažurirajte postavke.
Prihvaćam sve