Objavljeno: 10.12.2024.
Svetkovinu Bezgrješnog začeća Blažene Djevice Marije, zaštitnice samostana hercegovačkih franjevaca u zagrebačkoj Dubravi 9. prosinca predvodio je apostolski vizitator za Župu Međugorje nadbiskup Aldo Cavalli, u zajedništvu s fratrima koji djeluju u Dubravi i svećenicima iz okolnih župa.
U homiliji je nadbiskup Cavalli naglasio da je svetkovina koju Crkva slavi „vrlo zanimljiva i važna, jer nas na dubok način uvodi u otajstvo Božje. Blagdan Bezgrješnog začeća Marijina znači da je Marija začeta bez istočnog grijeha. U današnjem evanđelju postoji vrlo važan izraz, kada anđeo kaže: ‘Marijo, ne boj se, milosti si puna.’ To znači da ju je milost preobrazila. Bog je i nas preobrazio. Naime, u drugom čitanju sv. Pavao Efežanima kaže da smo svi mi, ne s obzirom na Isusovu smrt, nego po Isusovoj smrti, sveti i besprijekorni“.
Tumačeći čitanje iz Knjige Postanka, nadbiskup Cavalli naglasio je da prvih 11 poglavlja te biblijske knjige ne govore o povijesti, nego predstavljaju stvarnost čovječanstva. Pojasnio je da Eva znači „majka svih živih“, a Adam znači „uzet od zemlje“ te da oboje predstavljaju cijelo čovječanstvo. Kada zmija pita Evu je li istina da ne smiju jesti nijedan plod od svih stabala oko njih, Eva kaže „
Ne, to nije istina, možemo jesti sve voće, osim s ovog stabla. Tko ti je to rekao? Bog. Ne vjeruj Bogu, ne vjeruj Božjoj riječi, Bog te vara, Bog ti želi zapovijedati. Moraš biti sam svoj zakon, moraš biti slobodan, uzeti što god želiš. Bolje je imati vlastite interese. Ne vjeruj Bogu, ti moraš izabrati dobro i zlo. Ti moraš odlučiti što želiš ili ne želiš učiniti, a ne Bog“, upozorio je propovjednik.
„Smisao ovog dubokog dijaloga je da ljudsko stvorenje želi biti na Božjem mjestu, odnosno, prekida svoj odnos, svoj Savez s Bogom. Čovječanstvo misli da je ono samo Bog na zemlji i više ne slijedi zapovijedi, jednostavne i duboke: život, obitelj, ja poštujem tebe, ti poštuješ mene. Temelji dobrog življenja više ne postoje, upravo zbog grijeha“, naglasio je nadbiskup Cavalli.
Potom je pojasnio i zašto se kaže da je Marija bezgrješno začeta, s obzirom na Isusovu smrt: „Zašto je Isus tako važan u trenutku svoje smrti? Oltar bez raspela je ništa, običan zajednički stol, jer je Isus na križ uzeo sve naše grijehe, sve grijehe svijeta. Onaj koji je bio bez grijeha, postao je grijehom za nas. Tko god je završio na križu, umro je. Svi grijesi koje sam ikada počinio, koje činim i koje ću učiniti, su poništeni na križu kad je Isus umro“.
Podsjetio je da je prije više od 1000 godina sv. Anzelmo Kanterberijski objavio knjigu s naslovom
Cur deus Homo? - Zašto je Bog postao čovjekom?. “Anzelmo je tražio odgovor na to pitanje, jer je Bog u Isusu postao čovjekom, kako bi u svoju ljudskost uzeo na sebe našu ljudskost, sa svim našim grijesima, i na križu ih sve uništio. Gospodin Isus nas ljubi, On nas sve ljubi, a Mariju ljubi na poseban način. Ali po što je došao? Da uzme moje i svačije grijehe i ukloni ih na križu. On je naš Spasitelj i naš Otkupitelj!”, zaključio je nadbiskup Cavalli.
IKA