Tema trećega ovogodišnjeg broja »Lađe« – časopisa za promicanje religioznog odgoja i vrjednota kršćanske kulture, koji objavljuje Glas Koncila, jest dvadesetogodišnje iskustvo vjeronaučne nastave u hrvatskome školskom sustavu.
»Nakon dvadeset godina zasigurno možemo identificirati neke čvrste točke/elemente koji jamče neupitnu stabilnost i vjerojatni smjer daljnjega razvoja ove školske discipline. Te čvrste točke odnose se ponajprije na iznimno dobru prihvaćenost vjeronauka od strane učenika i roditelja, na vjeronaučnu didaktiku, na pravni okvir, na status i kompetencije vjeroučitelja i sl. Dosadašnje dvadesetogodišnje iskustvo vjeronauka, osim brojnih pozitivnih i obećavajućih elemenata, pokazuje istodobno i neke znakove naše nesigurnosti koja proizlazi iz nedovoljne posviješćenosti vlastitoga identiteta i vlastite misije. S obzirom na našu relativno mladu dob možda i nismo mogli steći dovoljno sigurnosti glede vlastitoga identiteta« – piše u uvodnoj riječi časopisa njegova urednica dr. Ružica Razum i zaključuje kako je vrijeme koje je pred nama izvrsna je prilika za suočavanje sa zadatkom: postati zreli i odrasli u religijskopedagoškom i katehetskom promišljanju i djelovanju.
Pored spomenutoga tu su i drugi prioritetni zadaci koje je dr. Razum, inače profesorica na Katedri religiozne pedagogije i katehetike na Katoličkome bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, izdvojila i protumačila u članku »Vjeronauk nakon 20 godina: prioritetni zadaci«, a tiču se područja odnosa vjeronauka i kateheze, vjeronauka i primanja sakramenata, svjedočke dimenzije vjeroučiteljeva poziva te obrazovanja vjeroučitelja u budućnosti.
Povodom dvadesete obljetnice od uvođenja vjeronauka u hrvatske škole, predstojnica Ureda za vjeronauk u školi Zagrebačke nadbiskupije dr. Valentina Mandarić u članku »Vjeronaučna nastava iz organizacijsko-pravne i statističke perspektive« daje svojevrsnu reviziju i vrednovanje statusa vjeronauka unutar odgojno-obrazovnog sustava. Temeljem analize pravnih i organizacijskih utemeljenja te rezultata socioreligijskih istraživanja, kao i statističkih izvješća, autorica prikazuje sadašnji status vjeronauka, pohađanje vjeronaučne nastave, brojčano stanje vjeroučitelja te daje presjek znanstveno-stručne literature o vjeronauku u posljednjih dvadeset godina.
»Učinismo što smo bili dužni učiniti« – naslov je teksta u kojem Nikola Kuzmičić, o dvadesetogodišnjici vjeronauka promišlja iz perspektive vjeroučitelja, a ta promišljanja temelji na rezultatima radionice u kojoj su sudjelovali vjeroučitelji Zagrebačke nadbiskupije.
U vidovima »Iz različitih motrišta« Kuzmičić potpisuje i tekst »Vjeroučiteljeva molitva«, župničko motrište o vjeronauku u školi, u toj rubrici, pojašnjava Ante Vranković, dok je motrište roditelja o vjeronauku u školskim klupama dala dipl. odgajateljica Iva Noršić.
O vjeronauku u školskome sustavu nakon 20 godina od njegova ponovnog uvođenja za novi broj »Lađe« svoje su mišljenje s čitateljima podijelili i neki istaknuti hrvatski stručnjaci s područja znanosti, djelatnici u školstvu i medijima te roditelji.
Pored novih metodičkih uputa i preporuka posebnu pozornost privlači i »Čitaonica za velike i male« u kojoj dr. Jasna Šego donosi izbor hrvatskih umjetnika riječi o temi Domovinski rat, a prof. Nada Babić predstavlja zbirku od devetnaest priča za djecu nobelovca, Poljaka židovskoga podrijetla Isaaca Bashevisa Singera. O ulozi glazbe i pjesme u katehezi, u rubrici »Gledamo i slušamo«, promišlja dr. s. Katarina Koprek.
Uz najave, vijesti i preporuke za čitanje poticaj na promišljanje aktualnih pojava događanja u našemu društvu daju tri autorska priloga iz Lađine rubrike »Aktualno«, kao i zaključne misli iz uvodne riječi urednice časopisa: »Školski je vjeronauk predmet koji je u službi ljudske osobe i njezina cjelovitoga razvoja. Taj predmet izvor je bogatstva ne samo za školu nego i za cijelo društvo, budući da ide ususret kulturnim i odgojnim potrebama učenika i njihovih obitelji, pokazujući tako brigu i zauzetost za puno ostvarenje čovjeka. Taj školski predmet prkosi dominantnim i sve snažnijim tendencijama reduciranja škole na tehniku i kompetenciju – u kojoj se čovjek pomalo gubi. Škola vjerojatno nije dovoljno svjesna važnosti vjeronaučne nastave. Što nas ne čudi. No pitanje koje želim postaviti svima nama je sljedeće: Jesmo li te važnosti svjesni mi u Crkvi?«
Uz novi broj »Lađe« dolazi i igra »Monopoli znanja«! (ić, gk)