HR

Aktualnosti

Objavljeno: 08.05.2025.

Održani teološko-pastoralni razgovori na KBF-u

Treći Teološko-pastoralni razgovori na Katoličkome bogoslovnom fakultetu u Zagrebu (KBF) održani su u utorak, 6. svibnja. Tema ovoga susreta bila je "Utjecaj digitalnih sadržaja na religiozni identitet pojedinca i zajednice". Ovaj je okrugli stol zamišljen kao teološko susretište profesora i bivših studenata KBF-a u vidu zajedničkog razmišljanja, rasprave i razgovora o aktualnim temama važnim za Crkvu i društvo.

Susret je moderirao izv. prof. dr. sc. Ivan Dodlek, profesor na Katedri filozofije KBF-a. Nazočnima su se s nekoliko pozdravnih riječi obratili o. d. dekana prof. dr. sc. Mario Cifrak i o. d. prodekana za znanost KBF-a prof. dr. sc. Nenad Malović.

Prvi uvodničar doc. dr. sc. Odilon Singbo, docent na Katedri za teologiju Hrvatskoga katoličkog sveučilišta, naglasio je kako treba uočiti razliku između virtualnog i realnog (fizičkog) ambijenta, no danas je već i ono digitalno postalo realno. Potom je predstavio pojam "influencera", već svima poznat, a posebice pojam "duhovnih influencera" koji vrše određenu službu u Crkvi. Ovdje se postavlja pitanje sadržaja, ali i pitanje motiva - kakav sadržaj duhovni influenceri nude svojoj zajednici. Influencer posreduje u ime nekoga, ali se često previše u obzir uzima njegov karakter i ponašanje. Nadalje, za primijetiti je da smo upali u svojevrsno sužanjstvo, jer se dobiva osjećaj manje vrijednosti ako osoba nije "online". Brzina širenja sadržaja danas oblikuje i naše raspoloženje i identitet.

Drugi uvodničar mons. dr. Ivan Šaško, pomoćni biskup zagrebački, na početku je naglasio kako se ne slaže s pojmom "digitalan" pa smatra da bi bolji pojam bio "binaran". Također, naglašava biskup, ne oduševljava ga odnos virtualnoga i realnoga. Virtualno je novi prostor u kojem mi trebamo biti prisutni i svjesni "da smo u kulturi koja čovjeka pokušava učiniti ubrzanim fragmentom - razlomiti prostor i vrijeme", naglasio je mons. Šaško. Ubrzavanje digitalne društvenosti ubrzava roj sadašnjih trenutaka, snimaka doživljenih kao apsolutnih, vječnih, beskonačnih i nepovezanih emocija. S druge strane, apostolat crkvenosti je sinonim prisutnosti. Mons. Šaško kazao je kako smatra da bi ljudi uključeni u crkvenost trebali biti prisutni u tom virtualnom prostoru, no potrebno je razlučivanje u smislu da valja sve provjeravati, a dobro zadržati, kao što kaže apostol Pavao.

Treća uvodničarka prof. dr. sc. Veronika s. Nela Gašpar, profesorica na Katedri dogmatske teologije KBF-a u Zagrebu, istaknula je kako danas postoje četiri velike revolucije koje su prošle svoje faze razvoja, a poseban naglasak stavila je na posljednju, revoluciju digitalnoga doba "koja ne samo da mijenja svijet, već mijenja i čovjekov pogled i odgovor na temeljno pitanje: Tko sam ja? Što je moja obitelj? Što je moja zajednica?" Digitalno doba mijenja čovjekov pogled na svijet, ali i na samoga sebe. Moć medija u središte stavlja vidljivost koja u čovjeku izaziva emocije, a medij ne samo da prenosi sadržaj, već usmjeruje način na koji će ga čovjek usvojiti i prihvatiti te kako će se na njega odgovoriti i djelovati.

Nakon svih izlaganja ostavljena je mogućnost za postavljanje pitanja, a sljedeći susret najavljen je za lipanj.

KBF
Ispišite stranicu:
Ova stranica upotrebljava kolačiće
Nužni kolačići - omogućuju interakciju s uslugom ili internetskom lokacijom kako biste mogli pristupiti osnovnim značajkama za pružanje te usluge. Odnose se na zatraženu uslugu kao što je, npr. identifikator sesije trenutačnog posjeta.
Funkcionalni kolačići - omogućuju internetskoj stranici pružanje poboljšane funkcionalnosti i personalizaciju, npr. pamćenje jezika na kojem se prikazuje sadržaj stranica toga internetskog mjesta.
Statistički kolačići - omogućuju prikupljanje podataka u agregiranom obliku bez identificiranja samoga korisnika. Služe za praćenje ponašanja korisnika na internetskoj stranici u svrhu istraživanja tržišta i praćenja analitike. Ovi uvidi omogućuju internetskoj stranici poboljšavanje sadržaja i razvijanje boljih značajki koje unaprjeđuju korisnički doživljaj.
Marketinški kolačići - omogućuju prikupljanje informacija o navikama i ponašanju korisnika na internetskom mjestu radi objavljivanja relevantnih oglasa za korisnika usklađenih s njegovim interesima. Također se mogu koristiti i za mjerenje učinkovitosti neke kampanje.
Prihvaćam odabrane
Na ovoj mrežnoj stranci koriste se kolačići. Molimo Vas da pročitate Postavke kolačića ili ažurirajte postavke.
Prihvaćam sve