Objavljeno: 30.07.2023.
Spomendan svete Ane i svetog Joakima, majke i oca Blažene Djevice Marije te Isusovih bake i djeda, vanjskim je proštenjem, uz uobičajene četiri proštenjarske mise proslavljen u nedjelju, 30. srpnja u kapeli svete Ane u Anindolu u Samoboru.
Središnje svečano misno slavlje proslave spomendana predslavio je p. Stjepan Fridl, glavni urednik Radio Marije u koncelebraciji s dekanom Katoličkog bogoslovnog fakulteta, prof. dr. sc. Josipom Šimunovićem i domaćim župnikom i dekanom Samoborsko-okićkog dekanata, preč. Ivicom Cikom.
"Spomendan Ane i Joakima bio je i ostao dan zahvale Bogu za veledar majčinstva i očinstva", rekao je u svojoj homiliji pater Fridl i dodao: “Tim darom Bog je žene i muškarce učinio suradnicima u svom najvećem djelu ljubavi, u djelu stvaranja, rađanja i cjelovitog odgoja svakog čovjeka.”
"Mi i danas ovdje, kod svete Ane, hodočastimo da zahvalimo Bogu za sve majke i očeve, bake i djedove našeg naroda, za one iz svekolike naše hrvatske povijesti, vjerujući da su baš oni bili naša najveća dragocjenost i životna snaga. Bog nas je preko njihove otvorenosti daru života, darivao novim životima djece koju su oni prihvaćali, hranili, podizali i čestito odgajali, pa i u oskudici, siromaštvu i bijedi.", naglasio je p. Fridl.
P. Fridil istaknuo je oskudne spoznaje o životu Ane i Joakima o čemu u evanđeljima nema spomena nego samo u živoj predaji od usta do usta još od drugog stoljeća. „Ni o Isusovoj majci Mariji ne nalazimo puno podataka u evanđeljima, a o ocu Josipu još i manje jer je za svete pisce središnja osoba bio Isus Krist“, rekao je propovjednik i napomenuo da se štovanje Marijinih roditelja ipak nalazi u „Jakovljevu protoevanđelju“. "Tu se navodi da je Joakim, Anin muž, bio pobožan i vrlo bogat čovjek i da je živio u blizini Jeruzalema. Joakim i Ana istinski su se voljeli, no nisu imali djece, a bili su i u poodmaklim godinama i neplodni zbog čega su, u skladu s tadašnjim židovskim shvaćanjem, trpjeli Božju kaznu. No, usrdnom molitvom zazivali su Božju pomoć, a Gospodin ju je uslišao i Ana je zatrudnjela i rodila djevojčicu Mariju."
"Živimo u vremenu u kojemu se obezvređuju brak, bračna vjernost i rađanje", nastavio je propovjednik te okupljenima rekao: "Divimo se bogatstvu svadbenih i obiteljskih običaja u svim hrvatskim krajevima. Moralno jaka i čestita hrvatska kršćanska obitelj odgaja je i marne graditelje i hrabre branitelje naše zemlje. Zato s punim uvjerenjem i zahvalnošću tvrdimo da je kroz sve vjekove upravo obitelj bila najveće bogatstvo hrvatskog naroda… Svetoj se Ani zaufano molimo da zagovara kod Boga naše obitelji te da naš narod sačuva kršćanske vrijednosti, obiteljsku vjernost i svetost braka“ zaključio je p. Fridl i pozvao okupljene da se zapitaju nad bolnom činjenicom da je u Hrvatskoj sve manje novih brakova i novorođene djece, da je svake godine više grobova, nego kolijevki i smrt i nestanak cijelog naroda opasno prijeti.
Na kraju misnog slavlja domaći župnik, preč. Ivica Cik zahvalio je predslavitelju na dolasku u ime svih vjernika. Misno slavlje pjesmom je animirao župni zbor svete Anastazije pod vodstvom Darka Novosela i uz orguljaša Ivana Gajšaka. Središnjoj svetoj misi nazočila je i samoborska gradonačelnica Petra Škrobot.
Prema dugogodišnjoj tradiciji, prva dva misna slavlja tog dana bila su namijenjena vjernicima iz luške i domaslovečke župe, koje su nekada bile dio velike samoborske Župe svete Anastazije. Prvu jutarnju misu slavio je upravitelj Župe svetog Ivana Krstitelja iz Luga, vlč. Josip Čulig, a drugu upravitelj Župe Krista Kralja iz Domaslovca, vlč. Ante Bojanić.
Poslijepodnevno misno slavlje predvodio je dekan Katoličkog bogoslovnog fakulteta u Zagrebu, prof. dr. sc. Josip Šimunović.
Nakon svih bogoslužja, proštenjari su mogli uživati na tradicionalan način, uz medenjake, gvirc i licitarske proizvode te drugu ponudu dviju samoborskih medičarni.
Edi Kirschenheuter