HR

Aktualnosti

Objavljeno: 17.04.2015.

Travanjska »Prilika« o kulturnoj strategiji


Boj za hrvatsku kulturnu strategiju tema je travanjskoga broja mjesečnoga magazina "Prilika", objavljenoga uz Glas Koncila s nadnevkom 19. travnja. Nakon ostavke ministrice kulture, uza spoznaju kako se iz proračuna izdvaja oko 0,5 posto za podcijenjeni resor, Mario Šoša analizira što sadržava kvalitetna kulturna strategija potrebna Hrvatskoj. Niz sugovornika iz raznih sfera kulturnoga, umjetničkoga i znanstvenoga djelovanja komentira nasušnost potrebe za kulturom i razloge zbog kojih bi plan i program hrvatske kulture morali biti u vrhu prioriteta mjerodavnih institucija.

"Nažalost, praksa potrošnje novca koji se izdvaja za kulturu pokazala je upravo suprotno: to malo se tako loše trošilo da je iz dana u dan kulturna šteta postajala sve veća. Stoga glavni kulturni problem nije novac, već nepostojanje strategije kojom će se taj novac trošiti i potpun izostanak vizije hrvatskoga kulturnog razvoja", piše među ostalim urednik Branimir Stanić u svojemu uvodniku.

Zašto dio hrvatske javnosti svoju zemlju gleda srpskim očima, nameće joj pravila velikosrpske politike i nikako da prihvati činjenicu da je hrvatska suverena država, analizira mr. Ivo Lovrić.
O Drugome nacionalnom susretu hrvatskih katoličkih obitelji u Rijeci iz ekonomskoga kuta piše dr. Zdenko Babić, napominjući kako je obitelj još uvijek važna vrjednota no zabrinjavaju podatci iz niza istraživanja.
Povodom kazne UEFA-e Hrvatskom nogometnom savezu od jedne utakmice igranja pred praznim tribinama razgovaralo se s povjerenikom za sigurnost HNS-a Zoranom Cvrkom, o navijačima, osiguranju na utakmicama, odnosu prema hrvatskoj povijesti i državnosti.

Od sada Priliku možete čitati i online: enovine.glas-koncila.hr

U rubrici "Tko su oni?" predstavljeni su slikarica nagrađena na "Pasionskoj baštini" Branka Dubovac i laureat "Uskrs festa" Višeslav Foretić, odnosno grupa "Sliryc 33". Filmska kritika Jeronima Bana tematizira djelo redateljice Ave DuVernay i scenarista Paula Webba posvećeno dr. Martinu Lutheru Kingu ml. i borbi za pravo glasa. Slavljenik 500. broja, Mali koncil, ostao je od ožujka 1966. jedinim vjerskim i vjeronaučnim listom za djecu na hrvatskome govornom području, o čemu se u "Prilici" podsjeća na stranici posvećenoj povijesti GK-a.

Kako su nestali dobri, stari, mali dućani i promijenjene vizure gradova, tema je "Stilskih vježbi", a sigurnost hrane od proizvođača do potrošača nit vodilja rubrike "Zdravlje". Ekološka stranica posvećena je iscrpljivanju resursa, kao i neravnomjernom zbrinjavanju viška hrane i otpada. Fonetičari "Prilike" ističu odgovornost uvodničara u raznim prigodama, jer njihovi govori daju pečat i smjer nastavka događaja.
A važnost dobrog poznavanja hrvatskoga jezika promiče i zbirka pjesama filologa Zlatka Vidulića koja interpretira jezična pravila na posve drukčiji način.

Nagradni kviz "Prilike" omogućuje osvajanje monografije "Zajedno u Kristu - pohod pape Benedikta XVI. Hrvatskoj". (tš, gk)
Ispišite stranicu:
Ova stranica upotrebljava kolačiće
Nužni kolačići - omogućuju interakciju s uslugom ili internetskom lokacijom kako biste mogli pristupiti osnovnim značajkama za pružanje te usluge. Odnose se na zatraženu uslugu kao što je, npr. identifikator sesije trenutačnog posjeta.
Funkcionalni kolačići - omogućuju internetskoj stranici pružanje poboljšane funkcionalnosti i personalizaciju, npr. pamćenje jezika na kojem se prikazuje sadržaj stranica toga internetskog mjesta.
Statistički kolačići - omogućuju prikupljanje podataka u agregiranom obliku bez identificiranja samoga korisnika. Služe za praćenje ponašanja korisnika na internetskoj stranici u svrhu istraživanja tržišta i praćenja analitike. Ovi uvidi omogućuju internetskoj stranici poboljšavanje sadržaja i razvijanje boljih značajki koje unaprjeđuju korisnički doživljaj.
Marketinški kolačići - omogućuju prikupljanje informacija o navikama i ponašanju korisnika na internetskom mjestu radi objavljivanja relevantnih oglasa za korisnika usklađenih s njegovim interesima. Također se mogu koristiti i za mjerenje učinkovitosti neke kampanje.
Prihvaćam odabrane
Na ovoj mrežnoj stranci koriste se kolačići. Molimo Vas da pročitate Postavke kolačića ili ažurirajte postavke.
Prihvaćam sve