HR

Pastoral

Hodočašća tijekom Svete godine (2/2)

Duhovnost hodočašća

Osim eshatološke dimenzije (koja vjernike podsjeća da smo na zemlji samo putnici/hodočasnici prema Domovini na nebesima), hodočašće je i određeno (usp. br. 286):
  • pokorničkom dimenzijom (hodočašće se shvaća kao pokornički čin i vodi do sakramenta svete ispovijedi)
  • slavljeničkom dimenzijom (tijekom hodočašća osjeća se radost, olakšanje, susreće se s drugim ljudima)
  • bogoštovnom dimenzijom (hodočasnik koji ide prema nekom svetištu zapravo ide u susret Bogu te vrši mnogobrojne bogoštovne čine, bilo liturgijske ili pobožne naravi: klanja se, zahvaljuje, zavjetuje se, moli se, opraštaju mu se grijesi; također „veoma je često molitva hodočasnika upućena Blaženoj Djevici Mariji, anđelima i svetima, prepoznatima kao dobrim zagovornicima kod Svevišnjega)
  • apostolskom dimenzijom („hodočašće kao navještaj vjere“, hodočasnici su prepoznati kao putujući Kristovi vjesnici)
  • zajedničarskom dimenzijom (hodočasnik se i na hodočašću i u samom svetištu nalazi s drugim vjernicima, s tolikim drugim vjernicima koji su nekoć hodočastili u svetište, s prirodom koja okružuje svetište, s „čovječanstvom čije se trpljenje i nada na raznolik način očituju u svetištu“)
 

Odvijanje hodočašća

Govorom o odvijanju hodočašća zatvara se i posljednje poglavlje „Direktorija“ koji hodočašće prepoznaje i kao „molitveni put“, a na tom putu „Božja riječ mu treba biti voditeljicom, hranom i potporom“ (usp. br. 287).
Tijekom hodočašća na poseban način izdvaja se pet točaka (br. 287):
 
1.polazak će biti primjereno obilježen molitvenim momentom koji će biti u župnoj crkvi ili u nekoj prikladnijoj crkvi, a sastojat će se od euharistijskoga slavlja ili jednoga dijela časoslova ili pak od posebnoga blagoslova hodočasnika;
2.posljednja dionica hoda bit će oživljena snažnijom molitvom; preporučuje se da ta posljednja dionica - kada se već vidi i svetište - bude prijeđena pješice, procesijski, moleći, pjevajući, zaustavljajući se pokraj pojedinih kapelica koje eventualno postoje na tome dijelu puta;
3.doček i prihvaćanje hodočasnika moći će dati prostora nekoj vrsti liturgije praga, koja susret hodočasnika i čuvara svetišta stavlja na istančano vjersku razinu. Gdje je moguće, čuvari će se kretati ususret hodočasnicima, kako bi s njima hodili posljednjim dijelom puta;
4.zadržavanje u svetištu očito će trebati biti najsnažniji moment hodočašća i obilježen obraćenjem, prikladno potvrđenim u sakramentu pomirenja; osobitim izražajima molitve kao što su: zahvala, prošnja ili traženje zagovora, u odnosu prema obilježjima svetišta i prema ciljevima hodočašća; euharistijskim slavljem, vrhuncem samoga hodočašća.
5.zaključak hodočašća bit će primjerno obilježen molitvenim momentom u samome svetištu ili u crkvi iz koje se krenulo. Vjernici će zahvaliti Bogu na daru hodočašća i molit će od Gospodina potrebnu pomoć za življenje velikodušnijom zauzetošću u kršćanskome pozivu, nakon što se vrate u svoje domove.
 
Imajući ispred sebe upravo ove točke moći će se dobro razlikovati hodočašće od pobožnog pohoda ili pak od turističkog pohoda nekom svetom (hodočasničkom) mjestu.
 

Druga sinoda Zagrebačke nadbiskupije o hodočašću - umjesto zaključka

U ovom kontekstu govora o hodočašću svakako valja istaknuti i činjenicu da i  Druga sinoda Zagrebačke nadbiskupije progovara o njemu i to u kontekstu govora o crkvenom zajedništvu (br. 28) te ga prepoznaje kao „tradicionalni model u življenju, slavljenju, svjedočenju i prakticiranju kršćanske vjere“ (br. 28 §4).

Osim tog vida hodočašća, Sinoda preporuča vjernicima da, kada im je moguće, hodočaste u crkvu svoga krštenja (br. 61 §2), ali isto tako i hodočasnička mjesta prepoznaje kao „snažan i vitalan dio identiteta i duhovnosti Nadbiskupije. Svako takvo mjesto ima svoju povijest i posebnu privlačnost za vjernike“ (br. 111) jer  hodočašća i „snažno obnavljaju zajedništvo i pobožnost“ (br. 115 §6).

Progovarajući dalje o hodočašću Sinoda također napominje da „valja dobro razlikovati hodočašće od turizma“:

„osobito pazeći da se uporabom određenih pojmova (npr. vjerski turizam) te dvije stvarnosti ne poistovjete. Hodočašće, koliko god se u njemu pronalazili zajednički elementi s turizmom, ostaje posebna pastoralna crkvena zauzetost, koju odlikuju slušanje Božje riječi, molitva, sakrament pomirenja, kršćanska ljubav te naglašena kršćanska duhovnost“ (br. 207 §2).
 
Korisne poveznice  
vlč. mr. sc. Tomislav Hačko
Ispišite stranicu:
Ova stranica upotrebljava kolačiće
Nužni kolačići - omogućuju interakciju s uslugom ili internetskom lokacijom kako biste mogli pristupiti osnovnim značajkama za pružanje te usluge. Odnose se na zatraženu uslugu kao što je, npr. identifikator sesije trenutačnog posjeta.
Funkcionalni kolačići - omogućuju internetskoj stranici pružanje poboljšane funkcionalnosti i personalizaciju, npr. pamćenje jezika na kojem se prikazuje sadržaj stranica toga internetskog mjesta.
Statistički kolačići - omogućuju prikupljanje podataka u agregiranom obliku bez identificiranja samoga korisnika. Služe za praćenje ponašanja korisnika na internetskoj stranici u svrhu istraživanja tržišta i praćenja analitike. Ovi uvidi omogućuju internetskoj stranici poboljšavanje sadržaja i razvijanje boljih značajki koje unaprjeđuju korisnički doživljaj.
Marketinški kolačići - omogućuju prikupljanje informacija o navikama i ponašanju korisnika na internetskom mjestu radi objavljivanja relevantnih oglasa za korisnika usklađenih s njegovim interesima. Također se mogu koristiti i za mjerenje učinkovitosti neke kampanje.
Prihvaćam odabrane
Na ovoj mrežnoj stranci koriste se kolačići. Molimo Vas da pročitate Postavke kolačića ili ažurirajte postavke.
Prihvaćam sve